Obsługa
- otwarcie rachunków bankowych dla Wspólnoty Mieszkaniowej (podstawowego i odrębnego dla funduszu remontowego) i w jej imieniu (zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem) dokonywanie rozliczeń poprzez w/w rachunki,
- prowadzenie ewidencji księgowej w oparciu o obowiązujące przepisy oraz sporządzanie i składanie obowiązujących deklaracji,
- sporządzanie sprawozdawczości Wspólnoty Mieszkaniowej zgodnie z obowiązującym prawem,
- przygotowanie i sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego, w tym planu przychodów i wydatków Wspólnoty Mieszkaniowej,
- rozliczanie wpłaconych przez właścicieli zaliczek na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz mediów,
- dokonywanie rocznych imiennych rozliczeń z właścicielami z tytułu wpłat na fundusz remontowy oraz rozliczenie kosztów remontów, zgodnie z posiadanymi udziałami,
- kontrolowanie terminu dokonywanych wpłat przez właścicieli oraz windykacja należności,
- prowadzenie obsługi Wirtualnego Rozliczania Kontrahentów poprzez nadawanie indywidualnych kont wirtualnych właścicielom nieruchomości. System ten usprawnia przepływ informacji pomiędzy bankiem a zarządcą – bezbłędna identyfikacja wpłat,
- wydawanie zaświadczeń oraz wypełnianie wniosków dotyczących zasobów lokalowych w celu uzyskania dodatków mieszkaniowych,
- poszukiwanie opłacalnych możliwości i form kredytowania remontów części wspólnych nieruchomości (kredyty, pożyczki, dotacje), przygotowywanie wszelkich dokumentów w ramach inwestycji Wspólnoty.
- windykacja opłat należnych od właścicieli lokali w postępowaniu sądowym i komorniczym,
- wsparcie merytoryczne kancelarii prawnej
Dział Księgowości Wspólnot
przyjmuje interesantów we wtorki i czwartki
w godz. 7ºº – 15ºº
75 64 52 215 – 220